1

Bře

Pozvánka na workshop vědomé sexuality a tantry stínu – proč to teď frčí?

Seani LoveUvědomujeme si, že otázka vědomé sexuality je mezi pohany hodně populární a možná i proto, že pohanství sexualitu nikdy netabuizovalo, naopak ji začleňovalo do pohanských obřadů. Známý „great rite“ jako součást pohanské svatby nebo Beltain s divokým sexuálním podtextem. Proto vám nabízíme informace o akci za kterou stojí 2 známé osobnosti pohanské scény. Eurik, známý propagátor pohanství v Česku a zakladatel pohanského fóra a Sean Scullion (aka Seani Love nebo též Seani Fool) původem australan žijící ve Velké Británii který se věnuje šamanské spiritualitě související se sexualitou.

Než se ale na workshop přihlásíte, určitě si přečtěte Eurikův článek, který vysvětluje co je vědomá sexualita a co od ní očekávat. Příjemnou četbu.

Vědomá sexualita (a proč “to” teď frčí?)

Když jsem hodil na jednom nejmenovaném diskuzním fóru pozvánku na Seaniho workshop, ozval se mi velmi záhy zvědavec s otázkou, která mi napřed přišla trošku jako provokace. “Co všichni mají s tou posvátnou sexualitou? S těmihle workshopy, Tantrou Stínu a podobně se teď v Praze úplně roztrhl pytel…”

Po tom, co jsem jeho dotaz dočetl, mi došlo, že nejen, že to vůbec není provokace, ale naopak zcela validní dotaz, ale hlavně, že je to vlastně dost zásadní otázka, kterou si zřejmě neklade jen on. V osobní rovině se mě na to ptá nemálo lidí, proč se v “tom” vrtám a co “to” vlastně vůbec je.

Možných odpovědí je určitě povícero a hned zkraje, u prvku, který asi bude většině z nich společný, narážím na jazykovou bariéru. V češtině totiž přesný ekvivalent anglického pojmu “mindfulness” neexistuje. V Buddhismu se používá pojem Sati, nejčastěji překládaný jako všímavost. Ale jádro pudla leží spíše v tom dělat věci vědomně, s aktivní, bdělou pozoroností, s uvědomněním a maximalizovanou přítomností tady a teď. Připomíná vám to něco?

Seani LovePokud jste praktikující ať už magie jako takové, nebo specificky pohanských rituálů, tento stav mysli vám asi je povědomý. Je to stav, s kterým se snažíme vstupovat do rituálního prostoru. Soustředění, ucelení, bez toho, aby mysl poletovala kolem, prostorem ani časem. Tenhle stav mysli, a schopnost ponořit se do něj záměrně, hluboce a relativně rychle je jedním z klíčových předpokladů dobré rituální práce, a je jedním z nejpodtsatnějších rozdílů mezi „obyčejným“ a „magickým“ prožitkem.

Na západě se kolem práce s bdělou pozorností vyvinula už dokonce i lékaři a psychology uznávaná metoda psychoterapie, MBCT (Mindfulness-based cognitive therapy) a výsledky výcviku v této metodě například v boji s chronickou depresí jsou pro mnohé překvapením.

Proč ale vlastně? Všichni víme, jaký je rozdíl mezi za pochodu zhltnutým sendvičem a obědem ve francouzském stylu, vychutnaným vklidu, pohodě a naplno, v příjemné atmosféře během nějaké té hodinky, hodinky a půl. Víme, jaký je rozdíl mezi blafem z mekáče a domácím jídlem připraveným z čerstvých, kvalitních surovin. Mezi tenkým paperbackovým brakem a dobře napsaným románem. A podobných příkladů bychom snadno našli ještě mnoho.

Jasně, v životě je místo na oba póly a zobnout občas něco mastného a více méně umělohmotného na pochodu není hrdelní zločin. Průšvih je, že jsou oblasti, kde do té rychlostní, konzumní, „mekáčové“ normy upadáme natolik, že zcela přestaneme vidět ten druhý pól.

Sex je jednou z nich. Částečně proto, že o sexu se pořád ještě moc nemluví. Jasně, je to téma na které se s oblibou vtipkuje, sem tam tak nějak hospodky chvástá, a na jeho nejmekáčovitější, nejumělejší podobu, a sice porno, je v životě a internetu těžší nenarazit než narazit. Kolem padesáti procent dvanáctiletých (ne, to fakt není překlep) už vidělo nějaké porno. Když nedávno na Stanfordské univerzitě chtěli studovat dopady porna na psychiku mladých mužů (kolem dvaceti), narazili ihned na problém, který se ukázal jako nepřekonatelný. Na celém kampusu ani v okolí nebyl ani jediný dospělý muž, který by neměl zkušenost s pornem, natož dostatek takových jedinců, aby mohli utvořit kontrolní skupinu pro porovnání statistik. Ve Stanfordu to nakonec vyřešili pozměním celé studie a vytvořením týmu dobrovolníků, kteří se dočasně vzdali porna, ale pro nás je podstatnější právě to, že komercializace a konzumace porna a v těšné návaznosti na to sexu se stala naprostou normou. Poprvé v historii se v postatné míře objevují poruchy erekce u teenagerů a dvacetiletých. Kluci jsou tak zvyklí na hyperstimuly z porna, že už se jim v normální situaci, kdy dojde k mazlení a nežnostem, ani nepostaví, protože něžné doteky a letmé polibky do porna jaksi nepatří, nejsou součástí toho, co je jim jako erotické a vzrušující už od znepokojivě nízkého věku podsouváno.

Tohle můžeme vnímat jako extrém, špičku ledovce, která se pozvolna vynořuje. Fenoménu o kterém všichni víme, ale jen málokdo z nás o něm přemýšlí. Sexualita obecně je v dnešní společnosti nastavená podivně. Sexuální výchova na školách je spíše antisexuální, mluví se v podstatě jen o prevenci těhotenství, nemocech a riziku, že se dítě někdo pokusí zneužít a co dělat v takové situaci. Co dělat, když vám je oběma šestnáct a přijde čas na vaše poprvé, se člověk ve škole a dost dobře ani nikde jinde nedozví. Tápe. Trapasy a neohrabanost jsou u mladých lidí považovány za normu, mnohé praktická zkušenost od sexu zase na pár let odradí a normální sexuální život začínají až po odmlce.

Tímhle, stejně jako opakovanými projevy toho, že sex je něco, co se konzumuje, co je součástí kreditu a reputace, co se tak nějak „musí“ aby člověk byl cool, je potom v přenesené zatížen i dospělý. O sexu radši moc nepřemýšlí a i když se domácí sex lidí od porna (protože porno je pohádka, fikce…), není to něco, o čem by rád a ochotně mluvil a čím by měl tendenci se zabývat do hloubky.

A v-vo tom to přesně je.“ Vědomá sexualita je v první řadě o otevřenosti, upřímnosti. K sobě, ke svému partnerovi, partnerce či případně partnerům/partnerkám. Je to projev ochoty sexu navrátit rozměr hloubky – a teď nemluvíme o hloubce penetrace. Jedna z technik, které se začátečníci obvykle učí, je společná skoro všem školám Tantry, vědomé sexuality a sexuální či senzuální magie.

Vědomý dotek. Na začátku prostě jen uvědomnění si rozdílu mezi tím, co se stane když na někoho jen tak ledabyle „šáhnu“, případně je takovýmto způsobem sáhnuto na mě, a pocitem z doteku, kterému dotyčný věnuje svou plnou, nebo alespoň tu maximální možnou pozoronost, ve zklidněném stavu například po krátkém dechovém cvičení. V pokročilejších formách se pracuje i s vkládáním konkréntního záměru, pocitu, nebo i magického cíle do doteku. Do koncentrace takové míry energie například do špičky prstu, že je „dotek“ vnímaný ještě, než k fyzickému kontaktu vůbec dojde.

Tato dovednost, dotýkat se a vůbec dělat něco v tělesné, intimní rovnině s plnou pozorností se pak dále kultivuje.

Pracuje se dechem, další oblastí kterou co do uvědomnění často podceňujeme a flákáme, přestože na naše stavy, fyzické i psychické, má naprosto zásadní vliv.

A jednou ze základních a pro začátečníky vhodných technik je i „eye gazing“, dívání se navzájem do očí po delší čas, opět ideálně ve zklidněném, uvědomnělém stavu. Mluví se o konsenzu, o jasné, srozumitelné komunikaci toho, co se mi líbí a nelíbí, co chci a co nechci. O hranicích. O energetickém potenciálu, který vědomně prováděný sex, tedy vlastně už vědomně prováděné lehké erotično, má – tedy o sexuální magii.

Kam cesta za touto bránou člověka jednou zavede je už jen a jen na něm. Seani je ovlivněný šamanismem; pracuje s rituály, transem, magickými archetypy, cestováním (šamanským) a využívá práci s intenzivními stimuly a dynamikou. Pouští se do práce se stínem, vlastní „temnou“, nepoznanou stránkou, ale i do na pohled temnějších technik. Tam, kde je plné vědomí, zopovědnost, vzájemené vyladění a jasný konsenzus může bolest nebo ztráta kontroly být místem, které lze bezpečně prozkoumat, v podstatě bez rizik a strachů, které by to jinak obnášelo (respektive s riziky naprosto minimalizovanými). Člověk může prozkoumat a krůček za krůčkem rozšířit svou komfortní zónu.

Pustit se do téhle oblasti se zkušeným profesionálem jako je Seani je ideální z hlediska bezpečnosti i ukojení vlastní zvědavosti. Učit se od velmi zkušeného praktikujícího, který rád zodpoví jakéholiv dotazy za pochodu, a formou názorných ukázek a praktických cvičení je něco, čemu se ani sebelepší kniha a samostudium prostě nevyrovnají.

Vědomá sexualita otvírá bránu k magii, v prozkoumávání těch méně obvyklých oblastí mezilidské interakce a spoustě dalších věcí. Prvotním cílem je ale lepší, kvalitnější intimita a sex a zdravější, šťastnější, spokojenější člověk, který si jich naplno užívá.

Nevím jak vám, ale mě přijde, že otázkou není ani tak proč se do toho pouštět, jako spíš, proč sakra ne, a jaktože se tomu nevěnují všichni?


Po úspěšných akcích v Austrálii, UK i jinde v západní Evropě se Sean Scullion vrací do Prahy! Tentokrát s dvoudenním workshopem. První den, Úvod do vědomé sexuality je vhodný i pro osoby bez předchozích zkušeností a určitě ho zvládnete i pokud je to Vaše první seznámení s tématem. První den je ideální pokud vás zajímá Tantra a techniky vědomé sexuality, chcete se dozvědět o magii a ohromném potenciálu v této oblasti, ale nechcete při samotném workshopu jít příliš do hloubky a na tělo a je možné jej absolvovat i samostatně.

Druhý den, zaměřený na Tantru Stínu, bude intenzivnějším pokračováním. Půjdeme hlouběji, cvičení budou praktičtější, kontaktnější a krom potěšení se budeme bavit i o bolesti, dominanci a submisivitě a temnější stránce sexuality obecně. Přijde také ještě více řeč na magii a pohanství. To vše v bezpečném prostředí s absolutním důrazem na dobrovolnost, v chráněném prostředí vytvořeném zkušeným učitelem a praktikujícím. Pokud máte zájem se zúčastnit pouze druhého dne, ozvěte se nám. Nedoporučujeme to, ale pokud máte předchozí zkušenosti (například jste se již zúčastnili Seaniho minulého workshopu), bránit Vám nebudeme.

Celý workshop bude veden v angličtině ale plně tlumočen do češtiny, nemusíte tedy mít obavu z jazykové bariéry. A osobní pozvánka od Seaniho určitě potěší! Takže se stačí přihlásit!

Tento workshop je pouze pro dospělé (18+).

Stezky Pohanství (Počet článků 13)


 
1.3.2014 | Kategorie: Osobnosti, Přednášky | Napsal: Stezky Pohanství | Komentářů: 0 | Štítky: ,

Napsat komentář